AWARIE!

Dział warsztat i już :)
Marcin
4X4 Szczecin
Posty: 257
Rejestracja: pn 10 mar, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Marcin » śr 23 gru, 2009

Problem z hamulcami!!!

Dwa dni temu zapaliła mi się kontrolka (płyn hamulcowy/ręczny) w tyranie w czasie jazdy do domu. Był wieczór, więc maskę otworzyłem dopiero na drugi dzień rano. Zaglądam a w zbiorniczku płyn jest między min i max w połowie, bryka hamuje bez problemu więc założyłem, że to krańcówka ręcznego, ale że mróz tyłek ściska postanowiłem zajrzeć do ręcznego po świętach. W dniu wczorajszym ganiam tyranem po mieście i szukam prezentów. W pewnym momencie przy hamowaniu usłyszałem lub poczułem (może to też była moja wyobraźnia) jakby maluczkie pyk i przy następnym hamowaniu pedał zrobił się jak wata. Myślę se przerąbane bez hamulców po mieście latać, więc zawiozłem kobiałkę do domciu coby rosołek grzała a sam do garage i na glebe oglądać straty. Pomacałem przewody całe, śladów wycieku płynu przy kołach nie widzę, myślę że trzeba pedała pognieść trochę nogą to cosik się pojawi (w zbiorniczku min płynu dolałem 3/4). Depcze pedała i jestem w szoku bo hamulce znowu działają i kontrolka zgasła. Ponieważ był wieczór i święta tuż tuż uwierzyłem w cud i pognałem do domciu na rosołek. Dziś jadę rano do pracy i znowu kontrolka i pedał z waty tak do połowy, bryka hamuje ale pewności nie mam,że komuś z d..y garażu nie zrobię. Po świętach rozbieram układ hamulcowy (bębny, zaciski itd). Może macie jakieś pomysły o co kaman z tymi hamulcami :?:

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3912
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » śr 23 gru, 2009

klocki poszły :roll:
Honker 2324

Marcin
4X4 Szczecin
Posty: 257
Rejestracja: pn 10 mar, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Marcin » śr 23 gru, 2009

jakby klocki poszły to chyba by jakieś szuru szuru było :lol:

Marcin
4X4 Szczecin
Posty: 257
Rejestracja: pn 10 mar, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Marcin » śr 23 gru, 2009

a szuru szuru niet, wiec raczej obstawiam bębny, ale do zacisków też zajrze oczywiście

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10028
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » śr 23 gru, 2009

A jakie masz hamulce , taz tarcze-tarcze, czy tarcze -bebny ?
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5838
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 23 gru, 2009

Rozbierz tył (bębny) a odpowiedz sama się pojawi.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Marcin
4X4 Szczecin
Posty: 257
Rejestracja: pn 10 mar, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Marcin » śr 23 gru, 2009

tarcza z przodka a z tylca beben

Awatar użytkownika
qsma
Weteran bezdrozy
Posty: 3018
Rejestracja: sob 10 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: qsma » śr 23 gru, 2009

a wspomaganie masz hamowania podciśnieniem??? mi ostatnio powietrze gdzieś spierd.....a i pedał czasem miękki czasem twardy.
patrol GRRRRRRR 4,2 +35 BFG MT

http://www.martechszczecin.pl

Marcin
4X4 Szczecin
Posty: 257
Rejestracja: pn 10 mar, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Marcin » śr 23 gru, 2009

serwo podciśnieniem wspomagane jest, ale to raczej szczeny posypały się.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 23 gru, 2009

Tak jak Miastek pisze. Zajrzyj do bębnów. Ja też stawiam, że to jest przyczyna słabego hamowania i ubytków płynu.

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10028
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » śr 23 gru, 2009

Dlatego zapytałem, wg mnie tez w bębnach leży przyczyna.
Wyregulować szczęki i powinno byc ok. Jeżeli nie pomoże, zakupic Patrola GR [tarcze-tarcze] i się głupotami nie przejmować.
:lol:
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 23 gru, 2009

prezes pisze: GR [tarcze-tarcze]


Niekoniecznie. Są też GRy tarcza + bęben. Taki jedne most leży u mnie w garażu :!:

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10028
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » śr 23 gru, 2009

LSD pisze:
prezes pisze: GR [tarcze-tarcze]


Niekoniecznie. Są też GRy tarcza + bęben. Taki jedne most leży u mnie w garażu :!:

wiem,że są. Ale miałem na myśli te 95% GRów z tarczami
:lol:
prezes, po prostu prezes

Marcin
4X4 Szczecin
Posty: 257
Rejestracja: pn 10 mar, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Marcin » śr 23 gru, 2009

tyle, że regulacja i/lub wymiana szczęk to koszt jakieś max 120 zeta
a wymiana na GR'a to kupa tysięcy :lol:

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » śr 23 gru, 2009

Ale jak Ci ucieka płyn to szykuj się na wymianę tłoczków...

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » śr 23 gru, 2009

nie będę się wymądrzał ale na 99% wspomaganie hamowania, miałem wczoraj dokładnie to samo przy mrozie -15. autko musi pochodzic z 10 min na takim mrozie i pewnie zadziala jak talala 8)

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10028
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » czw 24 gru, 2009

To się nie wymądrzaj tu, przechrzto jedna !!
Zmieniłeś wiarę, to wara od spraw nissanowych :!:


8)
prezes, po prostu prezes

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » czw 24 gru, 2009

prezes pisze:To się nie wymądrzaj tu, przechrzto jedna !!
Zmieniłeś wiarę, to wara od spraw nissanowych :!:


8)

ale ja to miałem w dostawczym, więc związku brak nissan vs jeep :D
a poza tym mógłbyś być milszy na święta herr Grinch :lol:

Marcin
4X4 Szczecin
Posty: 257
Rejestracja: pn 10 mar, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Marcin » śr 30 gru, 2009

no i sprawa się wyjaśniła.
to nie tłoczki, szczęki ani serwo tylko najzwyczajniej w świecie przetarł się przewód stalowy od tylnego lewego koła.
jak sprawdzałem za pierwszym razem to nie zauważyłem, a przewód się przetarł o amortyzator i tam se płyn spierpapier.
na razie naprawiłem tylko trochę-znaczy się bryka hamuje na trzy koła.
po pijackiej zabawie na sylwka kupuje nowe przewody z miedzi i zakładam. :D
Ostatnio zmieniony śr 30 gru, 2009 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin
4X4 Szczecin
Posty: 257
Rejestracja: pn 10 mar, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Marcin » śr 30 gru, 2009

może znacie jakieś miejsca gdzie można takowe przewody zanabyć :?:


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości