BUDOWA PATROLA - od czego zaczynać i co jest ważne
Koła 33' to wyrzucone pieniądze w błoto, miałem 33' zmieniłem na 35' - to nie jest ten sam GR. Idzie w terenie jak porąbany, na poczatku trochę sie obawiałem , bo 35-tka była cięższa od 32 ok.6kg. Jak Ktoś chce zmienić opony na 33-ki to niech lepiej odda kasę na jakiś zbożny cel
http://www.youtube.com/watch?v=WTHAo-BoxYM&feature=channel_page
Na 33' jest to niemozliwe
http://www.youtube.com/watch?v=WTHAo-BoxYM&feature=channel_page
Na 33' jest to niemozliwe
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Po co 35' odrazu lepiej 37' albo nie przeciez to juz tez wiocha 40' teraz takie sie zaklada.
A ten teren na filmie to fakt wyczesany na 33' nikt by tak nie pojechał
Boze niech kazdy sobie zaklada co chce. Dzisiaj jechała z nami 260-ka na czyms co chyba nie mialo nawet 31' i dawala rade. Jak ktos nie potrafi jezdzic to mu opony nie pomoga.
A ten teren na filmie to fakt wyczesany na 33' nikt by tak nie pojechał
Boze niech kazdy sobie zaklada co chce. Dzisiaj jechała z nami 260-ka na czyms co chyba nie mialo nawet 31' i dawala rade. Jak ktos nie potrafi jezdzic to mu opony nie pomoga.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Anonymous pisze:Koła 33' to wyrzucone pieniądze w błoto, miałem 33' zmieniłem na 35' - to nie jest ten sam GR. Idzie w terenie jak porąbany, na poczatku trochę sie obawiałem , bo 35-tka była cięższa od 32 ok.6kg. Jak Ktoś chce zmienić opony na 33-ki to niech lepiej odda kasę na jakiś zbożny cel
http://www.youtube.com/watch?v=WTHAo-BoxYM&feature=channel_page
Na 33' jest to niemozliwe
kolego a ty byłeś kiedyś wogóle w terenie że takie herezje szerzysz
Ja akurat znam tego Pana i wiem ,że jest zagorzałym fanem offroadu. Przeczytałem jego post i nie zauważyłem w nim jakiejś tzw podpuchy a apropos herezji , sam również zmieniłem na 35 i naprawdę zaobserwowałem poprawę parametrów trakcyjnych, prawdopodobnie wynika to z tąd ,że opona jest wyższa co zwiększa prześwit. Kolejny plus - lepej reaguję na obniżenie ciśnienia, wcześniej kilka razy "zgubiłem" oponę. Minusem natomiast może być, co również zobserwowałem u siebie - przyspieszone zużycie podzespołów przedniego mostu. Co do szeroko opisywanej obawie przed utratą mocy w 2,8 ja takiej nie zaobserwowałem - jednak zaznaczam ,że jest ocena subiektywna - auto jeździ tylko w terenie 90% na reduktorze więc nie jestem w stanie stwierdzić jak reaguje na gaz np. przy 100 km/h - biorąc pod uwagę prawa fizyki - to musi być przecież gorzej i tu się nie ma co łudzić.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
GR Y60 89'
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
No na przeswicie to masz jakies 2,5 cm.
Ostatnio zmieniony wt 24 mar, 2009 przez miastek, łącznie zmieniany 1 raz.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
- prezes
- Prezes 4x4 Szczecin
- Posty: 10111
- Rejestracja: śr 14 lut, 2007
- Lokalizacja: szczecin
- Kontaktowanie:
@ Rekin i @ Zieba. Oryginalnie Patrol GR ma koła 31", i do takich obciążeń jest przystosowany. Już opony 33" działają tak, że podzespoły dostaja lekko po d.upie przy oponie MT, a co dopiero 35".
To samo sie tyczy mocy.
Zróbcie sobie Panowie test, stańcie w połowie długiego podjazdu powiedzmy z podłożem piaszczystym. I ruszcie szybko z miejsca z dwójki, a zaręczam Wam, że 33" MT beda lepiej robic pod taka górkę. Te marne 115 kócyków pod maska GR to nie jest az tak dużo . I ciekawe jeszcze od którego z Nissanów bedzie bardziej waliło przypalone sprzęgło.
Owszem, w błocie może i dużej róznicy na mocy między 33 i 35 nie odczujesz, ale na mniej śliskim podłozu [piach] na pewno ta róznica bedzie odczuwalna.
Ale Polska to wolny kraj i kazdy może miec swoje zdanie
I skoro uważacie że 35" MT to jedyna opona na jakiej GR powinien jeżdzić, cóż, macie do tego prawo.
To samo sie tyczy mocy.
Zróbcie sobie Panowie test, stańcie w połowie długiego podjazdu powiedzmy z podłożem piaszczystym. I ruszcie szybko z miejsca z dwójki, a zaręczam Wam, że 33" MT beda lepiej robic pod taka górkę. Te marne 115 kócyków pod maska GR to nie jest az tak dużo . I ciekawe jeszcze od którego z Nissanów bedzie bardziej waliło przypalone sprzęgło.
Owszem, w błocie może i dużej róznicy na mocy między 33 i 35 nie odczujesz, ale na mniej śliskim podłozu [piach] na pewno ta róznica bedzie odczuwalna.
Ale Polska to wolny kraj i kazdy może miec swoje zdanie
I skoro uważacie że 35" MT to jedyna opona na jakiej GR powinien jeżdzić, cóż, macie do tego prawo.
prezes, po prostu prezes
- prezes
- Prezes 4x4 Szczecin
- Posty: 10111
- Rejestracja: śr 14 lut, 2007
- Lokalizacja: szczecin
- Kontaktowanie:
A co sie zaś tyczy jazdy na obniżonym ciśnieniu @zieba to, jakie felgi ?, czy masz dętki w oponach ?, do jakiego cisnienia spuszczałes powietrze ?, na jakim podłozu ?, jaka predkość ?, ranty felg czyste czy pordzewiałe ?. Jak widzisz, jest wiele czynników które powoduja spadanie opony z felgi przy niskim cisnieniu.
Ja w swoim starym Hiszpanie [jeżdzi u was teraz] nigdy nie zdjałem opony z felgi [felga 8" opona 33x12.5], a cisnienie miałem najnizsze w okolicach 0.8 atm. Owszem tam gdzie nie miałem detek, opona sie rozszczelniała, ale nigdy nie spadła.
Tak więc twoja teoria spiskowa dotycząca że wieksza opona z małym cisnieniem nie spada z felgi jest wg mojej subiektywnej oceny nie trafiona.
Ja w swoim starym Hiszpanie [jeżdzi u was teraz] nigdy nie zdjałem opony z felgi [felga 8" opona 33x12.5], a cisnienie miałem najnizsze w okolicach 0.8 atm. Owszem tam gdzie nie miałem detek, opona sie rozszczelniała, ale nigdy nie spadła.
Tak więc twoja teoria spiskowa dotycząca że wieksza opona z małym cisnieniem nie spada z felgi jest wg mojej subiektywnej oceny nie trafiona.
prezes, po prostu prezes
Chłopy ,
1.przecież ja nie pisałem że to jakaś jedyna opona do patrola na której da radę jeździć - mi jeździ się lepiej - być może niweluje to mój brak umiejętności, może żyję w surrealistycznym świecie - nie mnie to razpatrywać niech każdy lata na czym chce -podzielam tą opinię
2.ja nie mam dętek być może to jest powodem spadania opony, jak bym obniżył do 0,8 to by mi chyba dwie na raz spadły na winklu ( i wiem ,że mówisz prawdę bo kilka osób tak jeździ i nic im nie spada - ja tak nie mogę , pewnie kwestia felg jak mówisz )
3. Co do spadku mocy- tak jak pisałem praw fizyki nie zmienisz , to samo tyczy się wytrzymałości podzespołów - aczkolwiek powtórzę jak mantrę - na reduktorze w błocie nie w błocie nie czuję jakiejś drastycznej różnicy i to nie jest tylko moja opinia, jak mnie zaprosicie na wypad to z chęcią udostępnię swój pojazd wszystkim zainteresowanym do testów
4. Czy Polska to wolny kraj i każdy może mieć swoje zdanie - a widzisz tu akurat mógłbym polemizować
1.przecież ja nie pisałem że to jakaś jedyna opona do patrola na której da radę jeździć - mi jeździ się lepiej - być może niweluje to mój brak umiejętności, może żyję w surrealistycznym świecie - nie mnie to razpatrywać niech każdy lata na czym chce -podzielam tą opinię
2.ja nie mam dętek być może to jest powodem spadania opony, jak bym obniżył do 0,8 to by mi chyba dwie na raz spadły na winklu ( i wiem ,że mówisz prawdę bo kilka osób tak jeździ i nic im nie spada - ja tak nie mogę , pewnie kwestia felg jak mówisz )
3. Co do spadku mocy- tak jak pisałem praw fizyki nie zmienisz , to samo tyczy się wytrzymałości podzespołów - aczkolwiek powtórzę jak mantrę - na reduktorze w błocie nie w błocie nie czuję jakiejś drastycznej różnicy i to nie jest tylko moja opinia, jak mnie zaprosicie na wypad to z chęcią udostępnię swój pojazd wszystkim zainteresowanym do testów
4. Czy Polska to wolny kraj i każdy może mieć swoje zdanie - a widzisz tu akurat mógłbym polemizować
GR Y60 89'
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Darek... pisze:Anonymous pisze:Koła 33' to wyrzucone pieniądze w błoto
i dlatego trzeba zanabyć parchola , do niego oponki 35' i dopiero cały komplet wrzucić w błoto
SUPER PATROL SUPER
A ty co zmieniles wiare
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
- prezes
- Prezes 4x4 Szczecin
- Posty: 10111
- Rejestracja: śr 14 lut, 2007
- Lokalizacja: szczecin
- Kontaktowanie:
miastek pisze:Darek... pisze:Anonymous pisze:Koła 33' to wyrzucone pieniądze w błoto
i dlatego trzeba zanabyć parchola , do niego oponki 35' i dopiero cały komplet wrzucić w błoto
SUPER PATROL SUPER
A ty co zmieniles wiare
Nie zmienił, tylko nam ZAZDROŚCI super patroli super
ZAZDRASZCZACZ JEDEN
Bo jego "kościółek" to tylko błoto w spray'u widzi
prezes, po prostu prezes
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
zięba pisze:Chłopy ,
1.przecież ja nie pisałem że to jakaś jedyna opona do patrola na której da radę jeździć - mi jeździ się lepiej - być może niweluje to mój brak umiejętności, może żyję w surrealistycznym świecie - nie mnie to razpatrywać niech każdy lata na czym chce -podzielam tą opinię
2.ja nie mam dętek być może to jest powodem spadania opony, jak bym obniżył do 0,8 to by mi chyba dwie na raz spadły na winklu ( i wiem ,że mówisz prawdę bo kilka osób tak jeździ i nic im nie spada - ja tak nie mogę , pewnie kwestia felg jak mówisz )
3. Co do spadku mocy- tak jak pisałem praw fizyki nie zmienisz , to samo tyczy się wytrzymałości podzespołów - aczkolwiek powtórzę jak mantrę - na reduktorze w błocie nie w błocie nie czuję jakiejś drastycznej różnicy i to nie jest tylko moja opinia, jak mnie zaprosicie na wypad to z chęcią udostępnię swój pojazd wszystkim zainteresowanym do testów
4. Czy Polska to wolny kraj i każdy może mieć swoje zdanie - a widzisz tu akurat mógłbym polemizować
Dobrze napisane.
Ale sory, post typu "33' sa do d.upy i ten film ze tylko na 35' tak mozna" jest troche idiotyczny
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
miastek pisze:Darek... pisze:Anonymous pisze:Koła 33' to wyrzucone pieniądze w błoto
i dlatego trzeba zanabyć parchola , do niego oponki 35' i dopiero cały komplet wrzucić w błoto
SUPER PATROL SUPER
A ty co zmieniles wiare
to tylko zmiana podejścia do tego całego OFF... bo aby cieszyć się terenem należy uświadomić sobie kilka prawd obecnie panujących w środowisku:
1. Patrol jest najlepszy
2. Większe koła są zawsze lepsze od mniejszych
3. Tylko cieniasy nie zaliczyli "boka"
4. Najlepsi z najlepszych mają za sobą kilka rolek
5. Bez dwuteownika zamiast zderzaka – nie da się poruszać poza drogami utwardzanymi
6. Silnik musi mieć min. 6 garów - inaczej po odpaleniu nie położy zasłony dymnej
7. Jeśli już masz 6 garów to po przejechaniu pół miliona kilometrów zauważalny jest przyrost mocy i momentu obrotowego .
itd.itp...
nie spełniam powyższych wymagań , mam samochód który nie robi w terenie więc nareszcie spokojnie wczytuje się w te fora
Honker 2324
prezes pisze:miastek pisze:Darek... pisze:Anonymous pisze:Koła 33' to wyrzucone pieniądze w błoto
i dlatego trzeba zanabyć parchola , do niego oponki 35' i dopiero cały komplet wrzucić w błoto
SUPER PATROL SUPER
A ty co zmieniles wiare
Nie zmienił, tylko nam ZAZDROŚCI super patroli super
ZAZDRASZCZACZ JEDEN
Bo jego "kościółek" to tylko błoto w spray'u widzi
prawda - ostatnio z off... mam tylko internetowe kontakty
Honker 2324
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości