![;-)](./images/smilies/594.gif)
![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
student pisze:W kozuni padło radio? Więcej elektryczności tam chyba nie ma ( i dobrze)
student pisze:A tak bez jaj to co się nawyrabiało? Może każdy coś napisze i wyjdzie rozwiązanie.
Tanto pisze:student pisze:W kozuni padło radio? Więcej elektryczności tam chyba nie ma ( i dobrze)
W Kozuni nie ma radia, to i nie ma co się psuć
student pisze:A tak bez jaj to co się nawyrabiało? Może każdy coś napisze i wyjdzie rozwiązanie.
Tamto już ogarnięte metodą eksperymentalną czyli podmianą poszczególnych elementów i sprawdzaniem czy działa...
Jak ma być burza mózgów to możemy podyskutować o prostej modernizacji w Kozuni - będę zakładał przekaźniki na zasilaniu świateł mijania i drogowych ale nie podjąłem jeszcze decyzji jak pociągnąć zasilanie czyli tzw 'plus'. Pewne jest że z akumulatora wyjdą dwa przewody prądowe (bo taki mam kaprys), nazwijmy je A i B.
Pytanie - którą opcję wybrać?
1) przewód A zasila prawe światło mijania i drogowe, a B lewe światła
2) przewód A zasila prawe i lewe światło mijania, a B prawe i lewe światło drogowe
3) jeden przewód zasila wszystko
Mile widziane uzasadnienie wyboru
miastek pisze:Wiesz co Jacek bez urazy ale skoro pytasz o taką rzecz...
miastek pisze:A tak bajdewej to kiedyś znałem elektryka któremu paliło bezpiecznik więc dał większy to zaczęło grzać kabel to dał grubszy i spalił moduł
Tanto pisze:
I jeszcze jedno pytanie z gatunku teoretycznych - jeśli po włączeniu świateł mijania pomiędzy (+) a (-) na akumulatorze woltomierz pokazuje napięcie 12,16 V, to jakie napięcie powinno być pomiędzy (+) i (-) na wtyczce żarówki? Pomiary przy wyłączonym silniku.
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości