jaka różnica w aku optima

Dział warsztat i już :)
Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5127
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » czw 18 paź, 2007

Bartmann pisze:Hmmm Nie wiem co to za nomenklatura??
Tak czy siak aby nie rozwijać poziomu bzdety a jednoczesnie zapewnić sobie pełnię szczęścia połącz dwie zółte optimy albo zapodaj jeden dobry aku :wink: I po temacie :D


nie stać mnie na dwie... druga miała być póżniej
Poza tym jak mają być dwa to dwa do różnych celów a takie łączenie 2w1 nie ma sensu
"Masz niskie ciśnienie... ja Ci je podniosę"

BENCAMP

Awatar użytkownika
Bartmann
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 109
Rejestracja: czw 10 maja, 2007
Kontaktowanie:

Postautor: Bartmann » czw 18 paź, 2007

Nie widzę sensownej opcji połączenia dwóch różnych aku. Żeby już dosadnie rzec.
Weź kartkę ołówek i narysuj obwody tak aby aku się nie łączyły. :wink:
www.mudmasters-4x4.pl

Olewamy grillowo - browarowych matołów co niszczą opinię off road'owi!!!!

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5127
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » czw 18 paź, 2007

Bartmann pisze:Nie widzę sensownej opcji połączenia dwóch różnych aku. Żeby już dosadnie rzec.
Weź kartkę ołówek i narysuj obwody tak aby aku się nie łączyły. :wink:


bo paranoją jest stwierdzenie że jedna optima nie starcza...
Ostatnio zmieniony czw 18 paź, 2007 przez Benes, łącznie zmieniany 1 raz.
"Masz niskie ciśnienie... ja Ci je podniosę"

BENCAMP

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » czw 18 paź, 2007

Nie wystarczy.
Ja też już dawno bym kupił żołtą optimę ale na dwie mnie nie stać.

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » czw 18 paź, 2007

http://www.allegro.pl/item253186905_zel ... _w_wa.html

Tu masz optimę o większej pojemności i cenie.

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5127
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » czw 18 paź, 2007

Jasiu pisze:http://www.allegro.pl/item253186905_zelowy_optima_yellow_top_75ah_975a_f_vat_w_wa.html

Tu masz optimę o większej pojemności i cenie.


75Ah to tyle co mam teraz włożone, jest OK

to teraz następne pytania

Jak będzie to współpracować ze zwykłym aku o tej samej pojemności??
Jak jest z odpalaniem "na kable" bo do żelek są jakieś spec prostowniki
"Masz niskie ciśnienie... ja Ci je podniosę"

BENCAMP

Awatar użytkownika
kisiel
Młodszy grabarz
Posty: 233
Rejestracja: ndz 18 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: kisiel » czw 18 paź, 2007

jest mozliwosc zrobienia dwuch oddzielnych obwodow dla 2 aukm ale trza by sie troszki w elektronike pobawic. jeden obwod rozruchowy, ktory zaraz po rozruchu przelaczany jest na drugi rownolegly obwod dla odbiornikow. ładowanie na podobnej zasadzie, głownym obwodem bylby ten do odbiornikowm ladowany stale, odlaczany w momencie przelaczenia na ladowanie rozruchowego aku. Do zrobienia, ino troszki roboty z tym by bylo :D

bartman, daj kartke to ci narysuje 8) :lol:

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » czw 18 paź, 2007

podłącz drugie aku tylko do windy i co jakiś czas ładuj prostownikiem :lol: ale głupie rozwiązanie heh

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5127
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » czw 18 paź, 2007

nissan7 pisze:podłącz drugie aku tylko do windy i co jakiś czas ładuj prostownikiem :lol: ale głupie rozwiązanie heh


szybko zabraknie prądu :lol:
"Masz niskie ciśnienie... ja Ci je podniosę"

BENCAMP

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » czw 18 paź, 2007

to może poprostu potrzebujesz większego alternatora i rozdzielić kable na dwa. ja tak tylko móżdżę nie bierz mnie do końca poważnie :lol:

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5127
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » czw 18 paź, 2007

nissan7 pisze:to może poprostu potrzebujesz większego alternatora i rozdzielić kable na dwa. ja tak tylko móżdżę nie bierz mnie do końca poważnie :lol:


mam alternator 110A 8) i uwierz że na stromych podjazdach gdzie winda pracuje na zbloczu przez 10-15 minut potrafi mi się zapalić lampka szczególnie jak się długo ciągnie a jeszcze "dupa" jest utopiona...
Ale chodzi mi o awaryjny aku do napędzania lodówy, laptoka, gpsa i innych szpejów dlatego były by dwa połączone ze sobą izolatorem. I wszelkie sprzęty pokładowe będę podłączone do jednego a do drugiego silnik światła i winda. I tak co roku mam zajechany aku to według moich wyliczeń wyjdzie na to samo albo lepiej tylko bardziej boli...
"Masz niskie ciśnienie... ja Ci je podniosę"

BENCAMP

Awatar użytkownika
Bartmann
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 109
Rejestracja: czw 10 maja, 2007
Kontaktowanie:

Postautor: Bartmann » czw 18 paź, 2007

kisiel pisze:jest mozliwosc zrobienia dwuch oddzielnych obwodow dla 2 aukm ale trza by sie troszki w elektronike pobawic. jeden obwod rozruchowy, ktory zaraz po rozruchu przelaczany jest na drugi rownolegly obwod dla odbiornikow. ładowanie na podobnej zasadzie, głownym obwodem bylby ten do odbiornikowm ladowany stale, odlaczany w momencie przelaczenia na ladowanie rozruchowego aku. Do zrobienia, ino troszki roboty z tym by bylo :D

bartman, daj kartke to ci narysuje 8) :lol:


Rysuj rysuj...byleby ci kredek woskowych nie zabrakło. To co napisałeś to już prawie sztuczna inteligencja...primo do uaza nijak nie pasuje...secondo taniej wyjdzie druga optima :D

Wiesz teoretycznie to może sobie zrobię dyfer i półośie ze stopów tytanu...pewnie dłużej pociągną 8)
www.mudmasters-4x4.pl



Olewamy grillowo - browarowych matołów co niszczą opinię off road'owi!!!!

Awatar użytkownika
Bartmann
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 109
Rejestracja: czw 10 maja, 2007
Kontaktowanie:

Postautor: Bartmann » czw 18 paź, 2007

Zresztą przemyślałem to Kiślu...i tak pomiędzy aku będzie płynął prąd. Więc rysuj...chętnie to zobaczę :D
www.mudmasters-4x4.pl



Olewamy grillowo - browarowych matołów co niszczą opinię off road'owi!!!!

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5127
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » czw 18 paź, 2007

dwie "małe" optimy połączone w jedną dla mnie są nie do przyjęcia wyjdzie na to samo cenowo jak jedna duża

To już lepiej ręcznie przełanczać ładowanie w aku wtedy mogą być różne aku
Ostatnio zmieniony czw 18 paź, 2007 przez Benes, łącznie zmieniany 1 raz.
"Masz niskie ciśnienie... ja Ci je podniosę"

BENCAMP

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » czw 18 paź, 2007

a jak to jest rozwiazane w ciagnikach ale tak powaznie bo tam jest prad na 24V i sa dwa aku tylko polaczone nie wiem jak. moze by z tej manki to ruszyc
:shock:

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » czw 18 paź, 2007

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic723919.html tu coś piszą ale ja nie bardzo wiem o co chodzi może wam coś to da

Awatar użytkownika
kisiel
Młodszy grabarz
Posty: 233
Rejestracja: ndz 18 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: kisiel » czw 18 paź, 2007

Bartmann pisze:
kisiel pisze:jest mozliwosc zrobienia dwuch oddzielnych obwodow dla 2 aukm ale trza by sie troszki w elektronike pobawic. jeden obwod rozruchowy, ktory zaraz po rozruchu przelaczany jest na drugi rownolegly obwod dla odbiornikow. ładowanie na podobnej zasadzie, głownym obwodem bylby ten do odbiornikowm ladowany stale, odlaczany w momencie przelaczenia na ladowanie rozruchowego aku. Do zrobienia, ino troszki roboty z tym by bylo :D

bartman, daj kartke to ci narysuje 8) :lol:


Rysuj rysuj...byleby ci kredek woskowych nie zabrakło. To co napisałeś to już prawie sztuczna inteligencja...primo do uaza nijak nie pasuje...secondo taniej wyjdzie druga optima :D

Wiesz teoretycznie to może sobie zrobię dyfer i półośie ze stopów tytanu...pewnie dłużej pociągną 8)


zadna sztuczna inteligencja, ino prosty uklad tranzystorowy 8)

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » pt 19 paź, 2007

To weź Kiślu pomyśl o prądach i pomyśl jaki tranzystor musi być (albo właściwie tyrystor) i ile on kosztuje.

Benes pisze:To już lepiej ręcznie przełanczać ładowanie w aku wtedy mogą być różne aku

Tak ale dwóch naraz nie będziesz mógł ładować.

Benes pisze:Ale chodzi mi o awaryjny aku do napędzania lodówy, laptoka, gpsa i innych szpejów dlatego były by dwa połączone ze sobą izolatorem. I wszelkie sprzęty pokładowe będę podłączone do jednego a do drugiego silnik światła i winda.

No to potrzebujesz izolatora i dwóch akumulatorów.

Awatar użytkownika
Tamlin
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 758
Rejestracja: śr 07 mar, 2007
Lokalizacja: Strachocin/Stargard

Postautor: Tamlin » pt 19 paź, 2007

Jak kiedyś miałem VW Westfalia to tam były dwa aku na jednym wszystko chodziło ale ten drugi był do obsługi tych wszystkich bajerów (lodówka, wentylacji i pompki do wody)
Może poszukaj w tym kierunku, ładowane były obydwa na raz a alternator był tylko jeden. :622:
Nie pozwól aby praca zdominowała całe twoje życie.
Maleństwo Gr LOOOONG

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5127
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » pt 19 paź, 2007

Tamlin pisze:Jak kiedyś miałem VW Westfalia to tam były dwa aku na jednym wszystko chodziło ale ten drugi był do obsługi tych wszystkich bajerów (lodówka, wentylacji i pompki do wody)
Może poszukaj w tym kierunku, ładowane były obydwa na raz a alternator był tylko jeden. :622:


tak zgadza się "aku izolator aku" tylko optima 55A faktycznie jest za mała...
"Masz niskie ciśnienie... ja Ci je podniosę"

BENCAMP


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości