Tyle mocy będziemy "zabierali" z silnika żeby "dostarczyć" mu "jakąś dodatkową" moc, siłę, energię (?)
Ja tam Einsteinem nie jestem ale tak żeby otrzymać "coś" za "nic" to chyba tylko Era miała
![n :686:](./images/smilies/686.gif)
Tanto pisze:no nie koniecznie - inna dziedzina, ale pokazuje że można, ważne tylko żeby dopracować technologię
http://www.youtube.com/watch?v=dBvTTUi9 ... re=related
flomaker pisze:Do części silników okrętowych od kilku dekad "leje" się od 15-20 procent wody z powodzeniem. Korzyści jest kilka. Są też wady.
flomaker pisze:Do części silników okrętowych od kilku dekad "leje" się od 15-20 procent wody z powodzeniem. Korzyści jest kilka. Są też wady.
Andrzey pisze:flomaker pisze:Do części silników okrętowych od kilku dekad "leje" się od 15-20 procent wody z powodzeniem. Korzyści jest kilka. Są też wady.
A to ciekawostka, bo ja od kilku dekad takowe silniki uzytkuje i raczej chodzi o pozbycie sie wody z paliwa
Pary zadnej tez sie nie wtryskuje.
Abo pisze:Panowie, pamiętajcie że kombinacje z wtryskiem wody były do silników gażnikowych - benzynowych. Tam chłodzenie mieszanki moze mieć sens bo sprawność zależy od różnicy temperatur "przed" i "po" silniku.
Diesel pracuje na innym obiegu. Lanie wody do powietrza które musi się nagrzać przez sprężanie?
Abo pisze:Lanie wody do powietrza które musi się nagrzać przez sprężanie?
Andrzey pisze:flomaker pisze:Do części silników okrętowych od kilku dekad "leje" się od 15-20 procent wody z powodzeniem. Korzyści jest kilka. Są też wady.
A to ciekawostka, bo ja od kilku dekad takowe silniki uzytkuje i raczej chodzi o pozbycie sie wody z paliwa
Pary zadnej tez sie nie wtryskuje.
Darek... pisze:Andrzey pisze:flomaker pisze:Do części silników okrętowych od kilku dekad "leje" się od 15-20 procent wody z powodzeniem. Korzyści jest kilka. Są też wady.
A to ciekawostka, bo ja od kilku dekad takowe silniki uzytkuje i raczej chodzi o pozbycie sie wody z paliwa
Pary zadnej tez sie nie wtryskuje.
Wygląda na to ,że kolega @flomaker zacznie uczyć "ojca dzieci robić" i wyrasta tu na znawcę w wielu tematach
prawdaflomaker pisze:... to może warto przejść się na wydział oceanotechniki do Katedry Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych i powiedzieć prof. Żmudzkiemu, że uczy bzdur...
tez prawdaflomaker pisze:... i emulsyfikatory paliwa ciężkiego i wody nie istnieją
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 16 gości