Strona 2 z 5

: wt 27 paź, 2009
autor: miastek
Dzisiaj zdjąłem głowice i nie byłem pierwszy bo na 100% ktoś już ją kiedyś ściągał, niestety marny to musiał być fachowiec :evil: bo w kolektorze wyd. brakowało 3 śrub a głowice czyścił jakimś dłutem :mrgreen:
Najpierw po kolei:
-wałek rozrządu wygląda jak nowy
-zawory, gniazda jak nowe
-turbina zero luzu
-cylindry bez progów
no i pęknięta głowica na drugim cylindrze :evil: :cry:

Mam nadzieje, że opinia o mniejszej wybuchowości głowic z vaku jest prawdą bo się wypisze z off-road'u :roll:

: wt 27 paź, 2009
autor: LSD
miastek pisze:Mam nadzieje, że opinia o mniejszej wybuchowości głowic z vaku jest prawdą bo się wypisze z off-road'u :roll:


Opinia bierze się z tąd, że ten rodzaj głowic był montowany w 96 i 97 roku. Po prostu te auta jeszcze mają małe przebiegi.

: wt 27 paź, 2009
autor: Diabeł
Ja mam inny pomysł kup JEEP'a :) :twisted:

: pt 06 lis, 2009
autor: martii
miastek i jak remont czy przekladka?

ja swoja zwalilem w poniedzialek
6 prowadnic i zaworow wymienionych, a glowica szczelna
do wymiany panewki korb na nominaly
i pierscienie tez nominal

zobaczymy jak bedzie po

i taka mala dygresja, co za schizol wymyslil 2 srodkowe mocowania srub miski od strony skrzyni

: pt 06 lis, 2009
autor: miastek
Przekładka, dokładnie jutro wsadzam drugi silnik.
Nie chciało mi się babrać w pękniętej głowicy.

: pt 06 lis, 2009
autor: LSD
martii pisze:
i taka mala dygresja, co za schizol wymyslil 2 srodkowe mocowania srub miski od strony skrzyni


Małe żółte rączki ;)

A tak na poważnie, to odkręciłeś wzmocniania silnik / skrzynia? Ułatwia to dostęp do tych śrubek.

: pt 06 lis, 2009
autor: Robo Lis
Aż normalnie zaraz wjeżdżam na kanał i zobaczę jak to wygląda :shock:

: pt 06 lis, 2009
autor: Robo Lis
Faktycznie śrubki ciekawie są umieszczone, a przy okazji zobaczyłem wyciek z przekładni kierowniczej. Cieknie z uszczelniacza walka, który połączony jest z kolumną kierowniczą. Wymieniał to ktoś kiedy ? :?:

: pt 06 lis, 2009
autor: martii
Tak, bez tego raczej miski nie wyjmiesz, szczegolnie jak lezysz na podlodze bez kanalu i cieszysz sie ze to nie plaskacz:)

ale z zalozeniem raczej nie da rady trafic rowno na gwin, wiec 4 wstawie na torksie

znalazlem problem tykania slyszanego w dolocie - podtarte ba dole i gorze panewki korbowe ktore zwiekszaja luz objawiajac sie pukaniem przy zmianie kierunku ruchu tloka

wiec jak ktos ma takie objawy warto zwalic miche i sprawdzic stan panewek, bo puki jest wczesnie moze sie skonczyc tylko na wymianie na nominaly [pzniej trzeba zwalac wal i nadwymiary

a remont cenowo nie jest tragiczny powinno wyjsc taniej niz zakup samej uzywanej glowki na alledrogo a robocizna wlasna - no puszka kawy i sztanga fajek plus litry zlotego plynu na glebokie przemyslenia:)

tylko na wyszukiwaniu czesci spedzilem 2 tyg, bo ceny tych samych czesci potrafia roznic sie cena nawet o 300% :evil:

: pt 06 lis, 2009
autor: budzik
miastek pisze:Przekładka, dokładnie jutro wsadzam drugi silnik.
Nie chciało mi się babrać w pękniętej głowicy.


powodzenia miastek . . . a wieczorkiem po ciężkiej robocie trzaśnij sobie jakieś % dla relaxu . . .
my po Szczecinku tak zrobimy :wink:

: sob 07 lis, 2009
autor: martii
male photostory

po decyzji zwalenia czapki
Obrazek


Obrazek

odrazu widac ze 6sty sie operdzielal
Obrazek

widok z kolektora
Obrazek

i dla uzmyslowienia powagi sytuacji, male zblizonko na 6sty gar
Obrazek
skubaniez nie myl zebow chyba pare lat

blokowisko po wstepnym czyszczeniu
Obrazek

i glowka po powrocie z wycieczki z 6scioma nowym zaworami i prowadnicami i kompletem uszczelniaczy,
Obrazek

az szkoda zakladac
Obrazek

: sob 07 lis, 2009
autor: Willi
fajne foty .....
ta cena na głowicy to , za całą robociznę (planowanie, osadzenie i docieranie zaworów) ???
Gdzie robiłeś na Chopina, czy u kogoś na Gumieńcach ???
coś Martii zaniedbałeś forum, napisz czy uruchomiłeś klimę.

: sob 07 lis, 2009
autor: miastek
Dziś wsadziłem silnik.

Stary silnik.
[url][URL=http://www.fotosik.pl]Obrazek[/url][/url]

Nowy.
Obrazek

Dwóch afroamerykanów by weszło.
Obrazek

Tuż przed.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Bez pomocy "nolemon'a" siedziałbym do rana.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

: ndz 08 lis, 2009
autor: budzik
Fajnie, że wracacie do żywch 6 CYLINDER TURBOPOWER :D

: ndz 08 lis, 2009
autor: przem68
ja tylko mam nadzieję, że zdążysz Miastek do 11-listopada

Powodzenia życzę i trzymam kciuki.

: ndz 08 lis, 2009
autor: miastek
Też bym chciał :) ale po uruchomieniu okazało się, że cieknie pompa wody a jutro nie dam rady jej wymienić :? więc zostaje mi mało czasu :(

Co do samej wymiany silnika to poszło dość lekko ale nie bez problemów np.: przy montażu rozrusznika poleciał jeden gwint i trzeba było wiercić, gwintować i wkręcać sprężynkę z silnikiem w aucie kiedy wcześniej było do tego zajebiste dojście. Inne są przewody od chłodnicy oleju, walnięty był czujnik ciśnienia oleju. Wymiana tych elementów też odbywała się po zamontowaniu silnika, przed było by śmiesznie łatwo a tak była gimnastyka.
Za to po uruchomieniu pełen banan :579: silnik zaskoczył od razu i pracował bardzo mięciutko.

: ndz 08 lis, 2009
autor: budzik
:thumleft: :thumleft: :thumleft:

: ndz 08 lis, 2009
autor: przem68
miastek pisze:Też bym chciał :) ale po uruchomieniu okazało się, że cieknie pompa wody a jutro nie dam rady jej wymienić :? więc zostaje mi mało czasu :(

.


Jeśli nie cieknie mocno to jest szansa, że przestanie.
Z pompami wodnymi już tak jest. :wink:

w mojej białej "lodówce" marki suzuki pompa zaczyna cieknąć regularnie przed zimą, potem przestaje i na wiosnę już mi się nie chce jej wymieniać i tak jeżdżę już drugi rok :lol:

: ndz 08 lis, 2009
autor: Willi
w Patrolach ukł. chłodzienia to świętość

: pn 09 lis, 2009
autor: miastek
Willi pisze:w Patrolach ukł. chłodzienia to świętość


Dokładnie nie mam zamiaru ryzykować wybuchu drugiej głowicy.