Mattracks - gąsiennice zamiast kół

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4668
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Mattracks - gąsiennice zamiast kół

Postautor: Tanto » sob 05 sty, 2008

Jak człowiek się nudzi to mu różne głupie (?) pomysły przychodzą do głowy... mnie też ta dolegliwość dopadła, chciałbym zrobić kopię takiego systemu http://www.mattracks.com/ A że cenię czas swój i innych proszę o opinię czy ma to sens ekonomiczno-jakościowy. Oryginały kosztują ~6000$ :shock:
Tu widać dokładniej jak to jest zbudowane http://www.litefoot.pl/index.php?d=produkty&p=2

Docelowo zamontowane by były w małym ciągniczku opartym na dieslu 1,4 l z renówki, będzie miał bardzo ograniczoną prędkość maksymalną i najprawdopodobniej połączone ze sobą dwie skrzynie biegów. Tyle wiem - cała treszta założeń projektowych jest w głowie mojego ojca.

A może znacie jakiś inny patent na zmniejszenie nacisku na podłoże który jest możliwy do zrealizowania niewielkim kosztem?
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
qsma
Weteran bezdrozy
Posty: 3018
Rejestracja: sob 10 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: qsma » ndz 06 sty, 2008

dzizasss. po co ci takie cus??? :shock: :shock:
patrol GRRRRRRR 4,2 +35 BFG MT

http://www.martechszczecin.pl

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4668
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » ndz 06 sty, 2008

Od ponad roku w lesie leży drewno którego ni jak nie idzie wywieźć i jeśli w najbliższym czasie nie będzie przez tydzień czasu coś koło -20 st. C to poleży jeszcze rok :-( Gdyby do tego ciągniczka dało by się założyć napęd gąsiennicowy to nie powinien mieć problemów z poradzeniem sobie w tamtym terenie. A w przyszłości może by jeszcze zarabiał na siebie.
No i oczywiście był by szpan na całą okolicę :twisted:

To rozwiązanie jest o tyle fajne że w każdej chwili można założyć normalne koła w zależności od tego jaka robota jest do wykonania. Pytanie tylko czy koszt wykonania nie zabije na miejscu ;-)
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
przemsson
menager wklejonych
Posty: 477
Rejestracja: wt 13 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin

Postautor: przemsson » ndz 06 sty, 2008

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ATV-RUBB ... enameZWDVW

Ten jest łatwiejszy do wykonania i trochę tańszy :idea:
Wrangler YJ 4 l
Defender 110 td5
Jeep Comanche MJ 4 l
Toyota HDJ 80
Same Legendy
---------------------------------------
Lepiej być człowiekiem który głośno przeklina...niż małym, cichym skurwysynem ....

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1571
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » ndz 06 sty, 2008

Koń lepszy i tańszy.

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4668
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » ndz 06 sty, 2008

Jak to mawiał sołtys z "Samych swoich" - 'koń to już przeżytek' ;-)

Przemek dzięki za linka, z tymi zdjęciami mogę już zacząć namawiać ojca do podjęcia wyzwania.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
Tamlin
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 758
Rejestracja: śr 07 mar, 2007
Lokalizacja: Strachocin/Stargard

Postautor: Tamlin » pn 07 sty, 2008

A ja mam inny pomysł.

Jak LKT tam nie wiedzie, Forwarder z łańcuchami zmniejszającymi nacisk jednostkowy też, koń przeżytek ale nie mów tego w górach bo tam robią do tej pory, to zostaje tylko jedno.



Zakup odpowiednią ilość wałówki i w.... , obgadaj z naleśnikiem że będziesz robił zrywkę i wtedy zorganizuj imprezę dla 4x4 Szczecin i wszyscy sprawdzą możliwości swoich aut i wyciągarek.

Nie kombinuj maszyny nie wiadą to i wynalazek nie wiedzie.
Dużo tego do zerwania, daleko do drogi, stowarzyszenie da rade.
Nie pozwól aby praca zdominowała całe twoje życie.
Maleństwo Gr LOOOONG

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3912
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » pn 07 sty, 2008

ja, na ten przykład ,w takim celu honka zanabyłem :D
Honker 2324

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4668
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » pn 07 sty, 2008

Nie ukrywam że myślałem o namówieniu Prezesa lub Benesa na puszczenie jakiejś lajtowej imprezy w tamtym rejonie, a między tym lasem a moim domem jest jeszcze lekko zarośnięta droga którą warto by odświerzyć, jednak ma tam drewno jeszcze kilka innych osób i pozbawili byśmy ich szansy na wyszarpanie swojego drewna :twisted:

Zastanawiałem się też nad ciąganiem tego drewna na windzie, ale trzeba by przeciągać na trzy lub cztery razy (ewentualnie ustawić 4 auta w rzędzie). Na razie zobaczymy jak ojciec zareaguje na moją wizję :wpale:
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
Tamlin
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 758
Rejestracja: śr 07 mar, 2007
Lokalizacja: Strachocin/Stargard

Postautor: Tamlin » pn 07 sty, 2008

Ojciec zareaguje dokładnie tak jak to opisałeś :wpale:

A ile tego tam jest, ile mają inni ludzie.

Można ich skasować za usługę, a dla ciebie jeszcze za piwo zostanie.

Jaki to sortyment.

A jeszcze jedno, widziałeś w lesie jak kierowca ryje drogę i się nie zastanawia czy ktoś tam jeszcze wjedzie.

Zawsze można powiedzieć zakopałem się. :622:
Nie pozwól aby praca zdominowała całe twoje życie.

Maleństwo Gr LOOOONG

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10022
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » pn 07 sty, 2008

Czaby wizje lokalną zrobić.
A da to sie wszystko.
8)
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Re: Mattracks - gąsiennice zamiast kół

Postautor: Andrzey » pn 07 sty, 2008

Tanto pisze: A może znacie jakiś inny patent na zmniejszenie nacisku na podłoże który jest możliwy do zrealizowania niewielkim kosztem?


Trapy? :roll:
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.

4.2 DONKEY

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5104
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » pn 07 sty, 2008

trapy w błocie nie robią chyba że będą 2x szersze od standardowych
....

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3912
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » pn 07 sty, 2008

Tanto , tak naprawdę to nie jest problem :idea: normalną sprawą w gospodarce leśnej jest czekanie na przymrozki w takich terenach 8)
Honker 2324

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5104
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » pn 07 sty, 2008

na pomerce było kiedyś takie miejsce na trofowisku/rozlewisku gdzie drzewa były pościnane na wysokości 1,5 - 2 metra. Póżniej pytałem sędziego ktry okazał się leśnikiem tego terenu to powiedział mi że w zimę wycinali jak porządnie zmroziło i przysypało śniegiem.
Śmiesznie to wyglądało :lol: ale za to dobre kotwy do windy były latem
....

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4668
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » pn 07 sty, 2008

Darek... pisze:Tanto , tak naprawdę to nie jest problem :idea: normalną sprawą w gospodarce leśnej jest czekanie na przymrozki w takich terenach 8)

W naszym mikroklimacie można na to dłuuuugo czekać ;-)
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3912
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » pn 07 sty, 2008

wcale nie ... wczoraj wieszaliśmy pieczątki na bagnach spokojnie :wink: :D
Honker 2324


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości