Sprzęgło

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Sprzęgło

Postautor: LSD » czw 03 mar, 2011

Mam problem... :)

W paździeniku wymieniłem z moim Parchu sprzęgło. Tarcza nowa Exedy, nowe oba łożyska. Koło zamachowe silnika przeszlifowane bo miało wżery. Docisk pozostał oryginał (Aisin) by był dobry.
Pierwszy test sprzęgła odbył się na Intergracji dla chooinki. No i doopa. Duża górka, napęd na 4, pełen buuut i... smród i dym.
Się troszku wkur... bo roboty przy wymianie sprzęgła w 4,2 jest trochę. Sama skrzynia waży 180 kg i łatwo się nią nie operuje :?
Po Integracji sprzęgło przestało się slizgać. Już nie czuć spalenizny. No i tu właśnie jest mój problem. Planując długi wyjazd na wakacje chcę mieć pewność, że to się nie powtórzy.

Czy jest opcja, że sprzegło wymagało czasu, żeby się "ułożyć" i już będzie O.K. ??

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5862
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » czw 03 mar, 2011

Jest taka opcja. Ale ja obstawiałbym, że koło zostało źle stoczone (chropowatość powierzchni) i tarcza styka się na wierzchołkach "rys". Koło szybko się nie zetrze za to tarcza tak i nowe poślizgi gotowe.

Jest jeszcze możliwość, że uszkodzony jest docisk, np. kołki ustalające słoneczko mogą mieć delikatne wytarcia i docisk czasem będzie się tam zawieszał i będzie się ślizgało (niedawno tak miałem i po wymianie docisku ustało, a wytarcie zauważyłem po wnikliwych oględzinach).
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
kogut
nawigator
Posty: 557
Rejestracja: pn 04 lut, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: kogut » czw 03 mar, 2011

ja zawsze wymieniam komplet :D no chyba ze ktos chce oszczedzic :lol: a moze musialo sie ulozyc :shock:

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » czw 03 mar, 2011

miastek pisze:Jest taka opcja. Ale ja obstawiałbym, że koło zostało źle stoczone (chropowatość powierzchni) i tarcza styka się na wierzchołkach "rys". Koło szybko się nie zetrze za to tarcza tak i nowe poślizgi gotowe.

Jest jeszcze możliwość, że uszkodzony jest docisk, np. kołki ustalające słoneczko mogą mieć delikatne wytarcia i docisk czasem będzie się tam zawieszał i będzie się ślizgało (niedawno tak miałem i po wymianie docisku ustało, a wytarcie zauważyłem po wnikliwych oględzinach).


Koło nie było toczone tylko szlifowane a potem honowane.
Są na nim rowki, ale nie centryczne tylko takie...
...mechanik jesteś, to wiesz jak wygląda honowanie cylindra.

Co do docisku to był w stanie bdb. Bez wżerów, luzów na sprzężynach.
Mało tego na starej tarczy się nie ślizgało. Tylko tarcza była w 50% zużyta, więc postanowiłem kupić nową.

Całe sprzęgło EXEDY to 1600 zł :evil:

Mogłem też za 700 zł kupić Valeo...

nolemon
4X4 Szczecin
Posty: 148
Rejestracja: śr 15 kwie, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: nolemon » pt 04 mar, 2011

Jak mi padło sprzęgło to wymieniłem tylko tarczę oczywiście na Exedy i wszystko hula elegancko. Przed wymianą trochę poczytałem o firmach sprzęgieł i jedyna słuszna firma sprzęgła do Patrola to Exedy inne nie dają rady i działają bardzo krótko.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » sob 05 mar, 2011

nolemon pisze:Jak mi padło sprzęgło to wymieniłem tylko tarczę oczywiście na Exedy i wszystko hula elegancko. Przed wymianą trochę poczytałem o firmach sprzęgieł i jedyna słuszna firma sprzęgła do Patrola to Exedy inne nie dają rady i działają bardzo krótko.


No to przecież piszę, że mam Exedy :evil:

A tak bajdełej to nie jedyna firma. W podobnej cenie można kupić oryginał AISIN.

Lusi&Adam
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 148
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Lusi&Adam » sob 05 mar, 2011

LSD wybacz że się wcinam w temat - ale jak poznać że sprzęgło umiera, i wytłumaczcie proszę jak wyczuć że się ślizga?
w plaskatym - zafira 2,0 '00r mam tak śmiesznie że pod górkę jak dam buta na trójce to obroty rosną (jak można to tak nazwać) a prędkość maleje hehe ... dodam że żywych to ona ma moze połowe z pierwotnych 80 koni.
W patrolu trochę nadużyłem sprzędła - ten fajny zapaszek palonego ebonitu czy coś w ten deseń, okazało się że nie jest normalny a w błocie i po polu mam zawsze jeździć z zapietym reduktorem - cóż uczę się szybko ale na błędach. Jak raz czy dwa śmierdziało i nie dymiło to znaczy że juz pokonałem sprzędło?
GR '96

Awatar użytkownika
martii
menager wklejonych
Posty: 368
Rejestracja: śr 28 maja, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: martii » sob 05 mar, 2011

to w zafirze masz juz do wymiany a w patrolu troche pozniej :lol:

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4671
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » sob 05 mar, 2011

Lusi&Adam pisze:...a w błocie i po polu mam zawsze jeździć z zapietym reduktorem

w błocie, to OK, ale po polu? zawsze na reduktorze? Pomijając oczywiście to że po polu nie powinno się jeździć, chyba że własnym ;-)
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10111
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » ndz 06 mar, 2011

Sprzęgło zawsze w pierwszej kolejności zaczyna się uślizgiwać na IV biegu [ nie dotyczy automatów i Żuków 3 biegowych]. Wtedy przełozenia w skrzyni są 1:1. I jeżeli na IV poczujesz że sprzęgło sie zaczyna ślizgać, to już jest równia pochyła i nechybnie czeka Cię wymiana.
prezes, po prostu prezes


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości