Muszę przesunąć ucho uchwytu na drążku reakcyjnym przedniej osi w kierunku do lewego koła i ustawić/przekręcić ten uchwyt/zaczep do dołu w kierunku do płaszczyzny poziomej.
Jednak aby to wykonać muszę ustalić w jakiej odległości ten zaczep znajduje się faktycznie od szczytu przegubu prawego oraz ,,na której godzinie''/pod jakim kątem powinien być ustawiony (patrząc od strony prawego koła) w Patrolu GR Y60 4,2 long ?
Poniżej obrazuję poszukiwane dane:
Czy możecie pomóc i podrzucić pomiary od swoich Patroli?
Na tym drążku zaczep jest teraz ustawiony na godzinie 11 i jest za blisko prawego przegubu, który jest tu widoczny na fotce.
[Patrol GR Y60 4,2 long] drążek reakcyjny modernizacja
Re: [Patrol GR Y60 4,2 long] drążek reakcyjny modernizacja
Fotka coś nie robi.
Niemniej zapytam kto podpowiada Ci wszystkie zmiany zawieszeniowe?
Trochę w tym wszystkim haosu, a mnie wydaje się, że chcesz wydać dużo kasy
Jak robisz lift 2" to:
- nie musisz nic robić z drążkiem panharda przednim i tylnym (poprzeczny, reakcyjny czy jak zwał)
- nie musisz poprawiać kąta zwrotnicy poprzez nowe tuleje. Można to zrobić, ale nie jest konieczne.
- w wersji ekonomicznej nie musisz wymieniać amortyzatorów. Możesz oczywiście, jeżeli chcesz.
- nie musisz przedłużać przewodów hamulcowych
- wskazane jest przedłużenie stabilizatorów lub ich wywalenie
- nie muisz obniżać skrzyni biegów itp.
Pytanie jeszcze jak podnosisz auto o 2".
Jeżeli dając podkładki pod sprężyny, to daj sobie spokój z jakimikolwiek innymi przeróbkami.
Jeżeli dajesz dłuższe sprężyny to możesz dać nowe amorki.
Niemniej zapytam kto podpowiada Ci wszystkie zmiany zawieszeniowe?
Trochę w tym wszystkim haosu, a mnie wydaje się, że chcesz wydać dużo kasy
Jak robisz lift 2" to:
- nie musisz nic robić z drążkiem panharda przednim i tylnym (poprzeczny, reakcyjny czy jak zwał)
- nie musisz poprawiać kąta zwrotnicy poprzez nowe tuleje. Można to zrobić, ale nie jest konieczne.
- w wersji ekonomicznej nie musisz wymieniać amortyzatorów. Możesz oczywiście, jeżeli chcesz.
- nie musisz przedłużać przewodów hamulcowych
- wskazane jest przedłużenie stabilizatorów lub ich wywalenie
- nie muisz obniżać skrzyni biegów itp.
Pytanie jeszcze jak podnosisz auto o 2".
Jeżeli dając podkładki pod sprężyny, to daj sobie spokój z jakimikolwiek innymi przeróbkami.
Jeżeli dajesz dłuższe sprężyny to możesz dać nowe amorki.
LSD Fotkę mogę podrzucić na emaila, jakbyś miał czas rzucić okiem.
Drążek panharda przedni wymieniam tylko dlatego, że przeguby były zdewastowane i miały luzy (pomijam, że odwrotnie były pozakładane tulejki, ale to oczywiście drobny szczegół).
Ponieważ Patrol jest po przekładce, to nowy drążek nie pasuje z powodu zbyt bliskiego położenia zwrotnicy (?) na prawo i z powodu zbyt dużego kąta jej położenia. Sworznie przegubów spokojnie wchodzą.
Chyba w ten sposób zniweluje wyjątkowo zbyt duże luzy na kierownicy.
Muszę też wymienić sprężyny. Z lewej jest chyba Patrolowa, ale się wklinowała w podstawę i może być z liftu, a z prawej jest cieńsza z wsadzoną odbojnicą.
Biorąc pod uwagę powyższe: luz na kierownicy + niesymetryczne sprężyny z przodu, w efekcie mam auto, które bardzo niebezpiecznie zachowywało się na wybojach asfaltu lub dziurach przy prędkości 60km/h, nie mówię już o 80km/h, podczas gdy mnie wyrzuciło na pas obok. Przeżyłem 100-120km/h trasę na krajowej 6, zblokowało mnie do 50km/h na płytówce autostrady od Dąbia na Kijewo - tak huśtało na boki przodem.
Reasumując, na razie muszę zrobić ten luz na kierownicy i niestabilność przedniej osi.
Skoro jednak trzeba wymienić te przednie sprężyny, to może od razu 4 aby nie było cyrku, jak jest teraz, i może, aby nie iść w koszty, od razu rozważyć i uwzględnić lift 2" metodą dłuższe sprężyny + amortyzatory lub standardowe sprężyny i polibusze.
Oczywiście widziałem już, że ten pierwszy wariant liftu na dzień dobry równa się 2,3 tys. a do tego jeszcze koszt opon, bo te które mam, czyli 265/70 R16 prawie nie mają bieżnika. Ale jeśliby ten lift 2" wyszedł to bym to zrobił i miał święty spokój.
Piszę wyszedł, bo oglądałem auto i zwątpiłem z racji tego zbyt krótkiego łącznika stabilizatora.
Drążek panharda przedni wymieniam tylko dlatego, że przeguby były zdewastowane i miały luzy (pomijam, że odwrotnie były pozakładane tulejki, ale to oczywiście drobny szczegół).
Ponieważ Patrol jest po przekładce, to nowy drążek nie pasuje z powodu zbyt bliskiego położenia zwrotnicy (?) na prawo i z powodu zbyt dużego kąta jej położenia. Sworznie przegubów spokojnie wchodzą.
Chyba w ten sposób zniweluje wyjątkowo zbyt duże luzy na kierownicy.
Muszę też wymienić sprężyny. Z lewej jest chyba Patrolowa, ale się wklinowała w podstawę i może być z liftu, a z prawej jest cieńsza z wsadzoną odbojnicą.
Biorąc pod uwagę powyższe: luz na kierownicy + niesymetryczne sprężyny z przodu, w efekcie mam auto, które bardzo niebezpiecznie zachowywało się na wybojach asfaltu lub dziurach przy prędkości 60km/h, nie mówię już o 80km/h, podczas gdy mnie wyrzuciło na pas obok. Przeżyłem 100-120km/h trasę na krajowej 6, zblokowało mnie do 50km/h na płytówce autostrady od Dąbia na Kijewo - tak huśtało na boki przodem.
Reasumując, na razie muszę zrobić ten luz na kierownicy i niestabilność przedniej osi.
Skoro jednak trzeba wymienić te przednie sprężyny, to może od razu 4 aby nie było cyrku, jak jest teraz, i może, aby nie iść w koszty, od razu rozważyć i uwzględnić lift 2" metodą dłuższe sprężyny + amortyzatory lub standardowe sprężyny i polibusze.
Oczywiście widziałem już, że ten pierwszy wariant liftu na dzień dobry równa się 2,3 tys. a do tego jeszcze koszt opon, bo te które mam, czyli 265/70 R16 prawie nie mają bieżnika. Ale jeśliby ten lift 2" wyszedł to bym to zrobił i miał święty spokój.
Piszę wyszedł, bo oglądałem auto i zwątpiłem z racji tego zbyt krótkiego łącznika stabilizatora.
Puść fotki na mkwp@wp.pl.
Coś czuję, że ktoś coś spartolił przy przekładce
Coś czuję, że ktoś coś spartolił przy przekładce
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5857
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kolego Raven_DM albo twojego patrola robił Pan Heniek z PKS'u albo nie do końca wiesz o co Ci chodzi bo w tym co piszesz jest mnóstwo chaosu.
Mam dla ciebie propozycję, podjedź do mnie to postaram ci sie wszystko wyjaśnić i zobaczę o co chodzi w twoim trolu.
502 599 717
Mam dla ciebie propozycję, podjedź do mnie to postaram ci sie wszystko wyjaśnić i zobaczę o co chodzi w twoim trolu.
502 599 717
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
LSD pisze:Puść fotki na mkwp@wp.pl.
Coś czuję, że ktoś coś spartolił przy przekładce
miastek pisze:Kolego Raven_DM albo twojego patrola robił Pan Heniek z PKS'u
Jak zobaczyłem spawy na drążku reakcyjnym i te różne sprężyny, to przyznam Wam, że nabrałem całkowicie wątpliwości we wszystko i, że wszystko teraz możliwe w moim Patrolu.
miastek pisze:albo nie do końca wiesz o co Ci chodzi bo w tym co piszesz jest mnóstwo chaosu.
miastek Teraz to już mnie kompletnie zdołowałeś - sądziłem, że to już jakoś ogarniam.
miastek pisze:Mam dla ciebie propozycję, podjedź do mnie to postaram ci sie wszystko wyjaśnić
Bardzo chętnie i z góry dzięki za pomoc - odezwę się - na razie auto stoi i czeka na drążek (chyba wstrzymam się z przeróbką i zrobię tylko pomiary, jak radził mechanik). Za raz jadę do Koszalina, obejrzeć podwozie longa 4,2, kupić te uszczelniacze półosi; potem do pracy w teren do czwartku, więc na dniach się odezwę.
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5857
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Ja dostałem maila ale nie miałem czasu go odczytać chyba złożę wniosek do rządu o wydłużenie doby do 30 godzin
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości