Które amory do Patrola.

Dział warsztat i już :)

Które amortyzatory?

IRONMAN
3
50%
RANCHO
3
50%
 
Liczba głosów: 6

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10084
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » pn 26 lip, 2010

Raven_DM pisze:Czyli polibusze. Już sam koszt opon spędza mi sen z oczu. Dzięki.

Mikołajowi nie chodziło o POLIBUSZE Panie kolego.

ps czy Ty ogarniasz choc trochę tę tematykę, czy tak piszesz co gdzieś od kogoś usłyszałeś ? [bez obrazy]
prezes, po prostu prezes

Raven_DM
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 29
Rejestracja: sob 17 lip, 2010

Postautor: Raven_DM » wt 27 lip, 2010

prezes pisze:
Raven_DM pisze:Czyli polibusze. Już sam koszt opon spędza mi sen z oczu. Dzięki.

Mikołajowi nie chodziło o POLIBUSZE Panie kolego.

ps czy Ty ogarniasz choc trochę tę tematykę, czy tak piszesz co gdzieś od kogoś usłyszałeś ? [bez obrazy]


Przepraszam - faktycznie się tu rozpędziłem z tymi tulejkami zawieszenia (polibuszami) i pomyliłem z podkładkami liftu pod sprężyny.

Oczywiście wskazuje to na pełny brak kompetencji i tak właściwie jest, co na samym początku w powitaniu podkreśliłem.

Chaos lub powyższa pomyłka wynika z tego, że ekspresowo próbuje te wszystkie sprawy techniczne jakoś szybko ogarnąć. Kompletnie - do tej pory - nie interesowałem się samochodami poza zbędne minimum, tak, aby bezstresowo wyjechać z warsztatu. Patrol jednak to moje minimalistyczne podejście jednak zmienił.

Działam teraz przede wszystkim w oparciu o to, co przeczytałem na niniejszym, szanownym, Forum i w oparciu o podpowiedzi Koleżanek/Kolegów (tu wielkie ukłony dla LSD, że chciał podzielić się wiedzą).

Doczytuje też w sklepach internetowych i oczywiście nasłuchuje, co mi też podpowiadają znajomi. Ponieważ mam bardzo blisko do zaprzyjaźnionego warsztatu (100 m), więc tam robię obecne naprawy. Pewne posty wynikają z tego, że mam Patrola po przekładce, w którym, jak pisałem, są luzy na kierownicy, a na przodzie dwie rożne sprężyny. Okazało się, że drobne kwestie - luzy na przegubach drążka Panharda - stały się kwestiami wiodącymi. Nawet nie chcę na razie myśleć, czy uda mi się wymienić uszczelniacze półosi i co mnie jeszcze czeka z napraw.

Tak więc te kwestie z sianem, to zbyt swobodna nadinterpretacja co poniektórych.

Ponieważ Patrola potrzebuję pilnie w teren, do pracy (nie chcę go katować po każdym błocie, rzece, podjeździe, ma służyć przez dłuższy czas, przejechać przez bezdroża i drogi, którymi dotąd nie przejeżdżałem), to trochę się spieszę i może się zdarzyć, że coś tam z pośpiechu chlapnę jak z tymi polibuszami :oops:
Ostatnio zmieniony wt 27 lip, 2010 przez Raven_DM, łącznie zmieniany 1 raz.

Raven_DM
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 29
Rejestracja: sob 17 lip, 2010

Postautor: Raven_DM » wt 27 lip, 2010

miastek pisze:Jakby co to mam dwu calowe podkładki pod sprężyny do sprzedania z montażem w dobrej cenie.


miastek czemu nie - odezwę się. Jakbyś miał jeszcze te dwie cholerne sprężyny na przód to byłbym hepii.

Tak w zasadzie już sam nie wiem, która z nich jest niby oryginalna, a która nie. Wywalę dwie i wstawię dwie nowe.

Na dzień dzisiejszy walczę z przeróbką panharda.

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10084
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » wt 27 lip, 2010

Kolego Raven, jeśli mogą Ci coś podpowiedzieć, to nie ściągaj wiedzy z internetu, [jako,że jesteś laikiem ] ponieważ nie którzy stosują skróty myslowe i gdzieś się w tym możesz pogubić.
Podjedź do kogoś kto sie zna na przeróbkach samochodów terenowych [i niekoniecznie do pierwszego z brzegu mechanika od osobówek lub "miejskich terenówek"]. Bo taki mechanik może i wie jak działa zawieszenie, jak działa skrzynia biegów czy silnik, ale może nie wiedzieć jak wygląda poprawnie zrobiony lift w Patrolu i będzie ekspertmentował na Tobie i Twoim samochodzie.
Sam sobie odpowiedz czy "gra jest warta świeczki" ?
Tym bardziej ,że jak piszesz Twoje auto jest przekładką z Angola [a przy takich przekładkach sie już działy cuda]

ps panhard nie ma przegubów , a spręzyny możesz mieć obie oryginalne od Patrola [tyle,że od innych modeli]
8)
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
qsma
Weteran bezdrozy
Posty: 3018
Rejestracja: sob 10 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: qsma » wt 27 lip, 2010

jedz do miastka , pogadacie sobie 15 minut i oświecenia dostaniesz . 8)

a ten LSD to sie wcale na patrolach nie zna :wink:
patrol GRRRRRRR 4,2 +35 BFG MT

http://www.martechszczecin.pl

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 27 lip, 2010

Łysolcu, chyba dawno w ryjka nie dostałeś... :ble:

Awatar użytkownika
Willi
nawigator
Posty: 554
Rejestracja: wt 11 gru, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Willi » wt 27 lip, 2010

Raven_DM pisze:
miastek pisze:Jakby co to mam dwu calowe podkładki pod sprężyny do sprzedania z montażem w dobrej cenie.


miastek czemu nie - odezwę się. Jakbyś miał jeszcze te dwie cholerne sprężyny na przód to byłbym hepii.

Tak w zasadzie już sam nie wiem, która z nich jest niby oryginalna, a która nie. Wywalę dwie i wstawię dwie nowe.

Na dzień dzisiejszy walczę z przeróbką panharda.


mam dwa nowe "POLSPRINGI" +2" na przód
autobusy i tramwaje.... GR Long

Raven_DM
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 29
Rejestracja: sob 17 lip, 2010

Postautor: Raven_DM » ndz 01 sie, 2010

Willi pisze:mam dwa nowe "POLSPRINGI" +2" na przód


Willi dzięki za propozycję.

Na razie chcę, że tak powiem, ochłonąć po pierwszym szoku wywołanym radością z posiadania Patrola, a z drugiej strony, problemami technicznymi i brakiem wiedzy w tym zakresie - przed czym przestrzega mnie szanowny Prezes. Z trzeciej strony (jeśli w ogóle można mówić, że ich tyle jest) dopiero co wróciłem z pracy (od ostatniej aktywności na Forum), więc trochę teraz roboty biurkowej.

Oczywiście drążek reakcyjny sobie leży. Zmierzyłem odległości, o których spisałem i wyszło 25,5 cm, a więc jak w oryginalnym drążku. Podobnie kąt nachylenia uchwytu - na godzinie 11. To chyba wskazuje, że ten który posiadałem w Patrolu był dostosowany do przekładki z Angola - szanowny Prezesie to tylko ocena sytuacji laika.

Awatar użytkownika
BOGUTEK
menager wklejonych
Posty: 379
Rejestracja: ndz 16 gru, 2007
Lokalizacja: STARGARD

Postautor: BOGUTEK » ndz 29 sie, 2010

Z zaciekawieniem czytam sobie ten watek , szkoda,ze zamarł....

Zastanów sie dobrze nad tym co będziesz chciał robic tym autem , a w słowa typu " nie będe wjeżdżał do błota , wody itp. " poprostu nie wierzę. :wink:
Radzę od razu kupic sobie lifta konkretnej firmy i opony min.35 "
Poco dwa razy kase wydawac.....? :lol:
Efekt bedzie wiekszy i wrażenia z jazdy.... :oops:
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)
www.4x4-zachodniopomorskie.pl




DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości