Które opony polecacie??

Dział warsztat i już :)
student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » ndz 11 kwie, 2010

Stary AT? A jak on wygląda?

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » ndz 11 kwie, 2010

Najzwyklejszy w świecie BFGoodrich AT. Nie zmianił się od 15 lat (poza drobnymi szczegółami). To na prawdę dobra oponka 8)

Awatar użytkownika
konger
Młodszy grabarz
Posty: 224
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: konger » pn 12 kwie, 2010

A co myślicie o Goodyear Wrangler Duratrac? Słyszałem dobre opinie. Ona jest bardziej MT czy bardziej AT? Mi się wydaje, że jest bliżej jej do AT. Chwilowo mała rozmiarówka jest, ale ja jeszcze nie zmieniam i ew. poczekać mogę.

Obrazek

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » pn 12 kwie, 2010

Bieżnik to jedno, konstrukcja opony to drugie.
BFG ma wzmacnianie boki. Goodyear eksploduje po przejechaniu przez wystający pieniek.

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » pn 12 kwie, 2010

Jak na dzień dzisiejszy stoję przy AT BFgoodrich, z rozmiarem jeszcze się nie zastanawiałem bo najpierw muszę wyregulować po paprokach zawieszenie z przodu, jeden wahacz jest niżej od drugiego...
Zdejmę koła od ojca i założę sobie na próbę bo toyota ma ten sam rozstaw śrub w feldze, zobaczę czy nic nie obciera i zdecyduję się na rozmiar.

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » pn 12 kwie, 2010

student pisze:Jak na dzień dzisiejszy stoję przy AT BFgoodrich, z rozmiarem jeszcze się nie zastanawiałem bo najpierw muszę wyregulować po paprokach zawieszenie z przodu, jeden wahacz jest niżej od drugiego...
Zdejmę koła od ojca i założę sobie na próbę bo toyota ma ten sam rozstaw śrub w feldze, zobaczę czy nic nie obciera i zdecyduję się na rozmiar.


na stojąco to może nie obcierać :lol:
ale w terenie to już może :D

Awatar użytkownika
Dziku
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 798
Rejestracja: pn 14 kwie, 2008

Postautor: Dziku » pn 12 kwie, 2010

fakt

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » wt 13 kwie, 2010

gszyp pisze:na stojąco to może nie obcierać :lol:
ale w terenie to już może :D


Nie no przejadę się gdzieś bardziej niż poza warsztat, spoko :]

Raven_DM
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 29
Rejestracja: sob 17 lip, 2010

Postautor: Raven_DM » pt 23 lip, 2010

LSD - czy możesz powiedzieć, czy Ty na swoim Patrolu (avatar) masz założone opony 31"x10,5 ?

Awatar użytkownika
qsma
Weteran bezdrozy
Posty: 3018
Rejestracja: sob 10 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: qsma » pt 23 lip, 2010

zakładaj 35 cali BFG MT. i tak każdy do tego dochodzi :twisted:
patrol GRRRRRRR 4,2 +35 BFG MT

http://www.martechszczecin.pl

Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

Postautor: budzik » pt 23 lip, 2010

qsma pisze:zakładaj 35 cali BFG MT. i tak każdy do tego dochodzi :twisted:


Oj Mr. Qsma . . . nie wiem jak Ty . . . ale wiekszoś z facetów "dochodzi" do czego innego :P
A Ty tylko duże rozmiary :lol: :lol:

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pt 23 lip, 2010

Raven_DM pisze:LSD - czy możesz powiedzieć, czy Ty na swoim Patrolu (avatar) masz założone opony 31"x10,5 ?


Mam 33x12,5x15 i do tego 2" liftu na zawieszeniu. To minimum, żeby taka oponka weszła.

Awatar użytkownika
qsma
Weteran bezdrozy
Posty: 3018
Rejestracja: sob 10 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: qsma » pt 23 lip, 2010

budzik pisze:
qsma pisze:zakładaj 35 cali BFG MT. i tak każdy do tego dochodzi :twisted:


Oj Mr. Qsma . . . nie wiem jak Ty . . . ale wiekszoś z facetów "dochodzi" do czego innego :P
A Ty tylko duże rozmiary :lol: :lol:

tobie jedno w głowie ...

35 to jedyne słuszne, nawet lsd to potwierdzi tylko mu kobita zabrania i wstawił se małe 33 :twisted: :wink:
patrol GRRRRRRR 4,2 +35 BFG MT



http://www.martechszczecin.pl

Raven_DM
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 29
Rejestracja: sob 17 lip, 2010

Postautor: Raven_DM » sob 24 lip, 2010

Mam 33x12,5x15 i do tego 2" liftu na zawieszeniu. To minimum, żeby taka oponka weszła.


Dzięki za info. Hmm... to pewnikiem będzie mi palił, jak Hammer, zanim dojadę do terenu, a jak czołg - już w terenie? Upsss, w takim razie nie obejdzie się jeszcze bez podcinania blach, poszerzenia nadkoli i ucinania zderzaka?

35 to jedyne słuszne, nawet lsd to potwierdzi tylko mu kobita zabrania i wstawił se małe 33


Maksimum na jakie się zdecyduje, nie od razu, to raczej 33". Na razie 31" wystarczy do mojego soft terenu, a przede wszystkim umiejętności off roudu - rozumiem, że większe opony, to gorsza trakcja, zwłaszcza przy 2 tonach?

Na specyfikacji mam 255/65 R 16, czyli potrzebuję opony Goodricha: 106T ? Czy możecie doradzić jak dobrać oponę w tym zakresie - bieżniki mają jakieś oznaczenia? (pytam przy okazji tematu - pewnie na forum coś jeszcze doczytam).

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5857
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » sob 24 lip, 2010

Chłopie 31' w patrolu to dojazdówka. Daj od razu 33' przy silniku 4.2 praktycznie nie odczujesz różnicy w spalaniu. Nie popełniaj błędów które inni popełnili i później beczeli że po co takie małe kółka kupili teraz brak kasy na większe.
A tak w ogóle to podchodzisz trochę jak pies do jeża a powinieneś wiedzieć, że off-road wciąga strasznie i kasa za nim płynie wielkim i nie przerwanym strumieniem. Więc jeśli zaczynasz od GR'a z silnikiem 4.2 i martwisz się o spalanie to chyba zastanów się jeszcze czy tego naprawdę chcesz bo ośrodków leczących tego typu uzależnienie jeszcze nie ma :mrgreen:

W ogóle to zaczynasz od auta na którym wielu marzy żeby skończyć :wink:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
cookie
menager wklejonych
Posty: 451
Rejestracja: sob 12 wrz, 2009

Postautor: cookie » sob 24 lip, 2010

miastek pisze:
W ogóle to zaczynasz od auta na którym wielu marzy żeby skończyć :wink:


true :) dobrze mówi! wódki mu dać :564:

Awatar użytkownika
qsma
Weteran bezdrozy
Posty: 3018
Rejestracja: sob 10 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: qsma » sob 24 lip, 2010

miastek pisze:Chłopie 31' w patrolu to dojazdówka. Daj od razu 33' przy silniku 4.2 praktycznie nie odczujesz różnicy w spalaniu. Nie popełniaj błędów które inni popełnili i później beczeli że po co takie małe kółka kupili teraz brak kasy na większe.
:wink:


sam pomykam patrolem 4,2 z 35 calowymi oponami i potwierdzam że nie odczuwam wielkiej różnicy w spalaniu :!: :!: żadnych nadkoli nie podcinałem, tylko lift.
patrol GRRRRRRR 4,2 +35 BFG MT



http://www.martechszczecin.pl

Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

Postautor: budzik » sob 24 lip, 2010

Nie patrz na to, że może Ci palić 0 2 lub 4 l więcej . . . ktoś kiedys powiedział, że OFF ROAD to hobby, w którym kase wywala się w błoto. Jeśli ma się podchodzić do tego sportu kryterium spalania paliwa . . . to może jakiś mały samurajek byc odpowiedni do naszych oczekiwać.
Masz autobus z zaje.istym motorem, także prawie każde opony możesz do niego założyć....
Ale najpierw warto odpowiedzieć sobie na trudne pytanie:

Jak i gdzie chcę jeżdzić ?

A dobrze warto się zastanowić bo OFF ROAD naprawde Cię wciągnie, tak jak koledzy pisali.

Raven_DM
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 29
Rejestracja: sob 17 lip, 2010

Postautor: Raven_DM » sob 24 lip, 2010

miastek pisze:i martwisz się o spalanie


Gdzieś na forum o tym czytałem, że szerokość, bieżnik i średnica koła, silnie wpływa na spalanie w trasie..., a moje wątpliwości wiążą się bardziej z koniecznością dodatkowych przerubek. Na razie, więc wszelkie lifty lub remontowe ruchy są w sferze rozpoznania i rozważań, bo się na tym nie znam. Widziałem już ceny amorów itp., więc na pewno jest wydatek.

A, że pali, to wiem :D Na kołach większych rozumiem, że long ma lepsze kąty natarcia i zejścia w terenie...

miastek pisze:W ogóle to zaczynasz od auta na którym wielu marzy żeby skończyć :wink:


Nie ukrywam, że mam sporą radochę z nabytku :D

Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

Postautor: budzik » sob 24 lip, 2010

Raven_DM pisze:
miastek pisze:i martwisz się o spalanie


Gdzieś na forum o tym czytałem, że szerokość, bieżnik i średnica koła, silnie wpływa na spalanie w trasie..., a moje wątpliwości wiążą się bardziej z koniecznością dodatkowych przerubek. Na razie, więc wszelkie lifty lub remontowe ruchy są w sferze rozpoznania i rozważań, bo się na tym nie znam. Widziałem już ceny amorów itp., więc na pewno jest wydatek.

A, że pali, to wiem :D Na kołach większych rozumiem, że long ma lepsze kąty natarcia i zejścia w terenie...

miastek pisze:W ogóle to zaczynasz od auta na którym wielu marzy żeby skończyć :wink:




Nie ukrywam, że mam sporą radochę z nabytku :D


To jeśli masz wątpliwości co do dalszych przerubek to pojezdzij sobie troszkę tym "plaskatym" i o ile wdepniesz sam lub z kimś w jakiś dozwolony teren sam zobaczysz, ze może jednak powinien troszę wyżej stać, albo że opona jest jednak do pupci.
Są Longi i na 33 i na 35-ach a te 31 cali o których pisałeś to jak najbardziej: bulwar i soft teren.
Naprawdę pomyśl jak chcesz nim jezdzić bo auto masz bardzo dobre.
Ostatnio zmieniony sob 24 lip, 2010 przez budzik, łącznie zmieniany 1 raz.


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości