Które opony polecacie??
Jak na dzień dzisiejszy stoję przy AT BFgoodrich, z rozmiarem jeszcze się nie zastanawiałem bo najpierw muszę wyregulować po paprokach zawieszenie z przodu, jeden wahacz jest niżej od drugiego...
Zdejmę koła od ojca i założę sobie na próbę bo toyota ma ten sam rozstaw śrub w feldze, zobaczę czy nic nie obciera i zdecyduję się na rozmiar.
Zdejmę koła od ojca i założę sobie na próbę bo toyota ma ten sam rozstaw śrub w feldze, zobaczę czy nic nie obciera i zdecyduję się na rozmiar.
student pisze:Jak na dzień dzisiejszy stoję przy AT BFgoodrich, z rozmiarem jeszcze się nie zastanawiałem bo najpierw muszę wyregulować po paprokach zawieszenie z przodu, jeden wahacz jest niżej od drugiego...
Zdejmę koła od ojca i założę sobie na próbę bo toyota ma ten sam rozstaw śrub w feldze, zobaczę czy nic nie obciera i zdecyduję się na rozmiar.
na stojąco to może nie obcierać
ale w terenie to już może
- qsma
- Weteran bezdrozy
- Posty: 3018
- Rejestracja: sob 10 lut, 2007
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
budzik pisze:qsma pisze:zakładaj 35 cali BFG MT. i tak każdy do tego dochodzi
Oj Mr. Qsma . . . nie wiem jak Ty . . . ale wiekszoś z facetów "dochodzi" do czego innego
A Ty tylko duże rozmiary
tobie jedno w głowie ...
35 to jedyne słuszne, nawet lsd to potwierdzi tylko mu kobita zabrania i wstawił se małe 33
Mam 33x12,5x15 i do tego 2" liftu na zawieszeniu. To minimum, żeby taka oponka weszła.
Dzięki za info. Hmm... to pewnikiem będzie mi palił, jak Hammer, zanim dojadę do terenu, a jak czołg - już w terenie? Upsss, w takim razie nie obejdzie się jeszcze bez podcinania blach, poszerzenia nadkoli i ucinania zderzaka?
35 to jedyne słuszne, nawet lsd to potwierdzi tylko mu kobita zabrania i wstawił se małe 33
Maksimum na jakie się zdecyduje, nie od razu, to raczej 33". Na razie 31" wystarczy do mojego soft terenu, a przede wszystkim umiejętności off roudu - rozumiem, że większe opony, to gorsza trakcja, zwłaszcza przy 2 tonach?
Na specyfikacji mam 255/65 R 16, czyli potrzebuję opony Goodricha: 106T ? Czy możecie doradzić jak dobrać oponę w tym zakresie - bieżniki mają jakieś oznaczenia? (pytam przy okazji tematu - pewnie na forum coś jeszcze doczytam).
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5857
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Chłopie 31' w patrolu to dojazdówka. Daj od razu 33' przy silniku 4.2 praktycznie nie odczujesz różnicy w spalaniu. Nie popełniaj błędów które inni popełnili i później beczeli że po co takie małe kółka kupili teraz brak kasy na większe.
A tak w ogóle to podchodzisz trochę jak pies do jeża a powinieneś wiedzieć, że off-road wciąga strasznie i kasa za nim płynie wielkim i nie przerwanym strumieniem. Więc jeśli zaczynasz od GR'a z silnikiem 4.2 i martwisz się o spalanie to chyba zastanów się jeszcze czy tego naprawdę chcesz bo ośrodków leczących tego typu uzależnienie jeszcze nie ma
W ogóle to zaczynasz od auta na którym wielu marzy żeby skończyć
A tak w ogóle to podchodzisz trochę jak pies do jeża a powinieneś wiedzieć, że off-road wciąga strasznie i kasa za nim płynie wielkim i nie przerwanym strumieniem. Więc jeśli zaczynasz od GR'a z silnikiem 4.2 i martwisz się o spalanie to chyba zastanów się jeszcze czy tego naprawdę chcesz bo ośrodków leczących tego typu uzależnienie jeszcze nie ma
W ogóle to zaczynasz od auta na którym wielu marzy żeby skończyć
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
- qsma
- Weteran bezdrozy
- Posty: 3018
- Rejestracja: sob 10 lut, 2007
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
miastek pisze:Chłopie 31' w patrolu to dojazdówka. Daj od razu 33' przy silniku 4.2 praktycznie nie odczujesz różnicy w spalaniu. Nie popełniaj błędów które inni popełnili i później beczeli że po co takie małe kółka kupili teraz brak kasy na większe.
sam pomykam patrolem 4,2 z 35 calowymi oponami i potwierdzam że nie odczuwam wielkiej różnicy w spalaniu żadnych nadkoli nie podcinałem, tylko lift.
Nie patrz na to, że może Ci palić 0 2 lub 4 l więcej . . . ktoś kiedys powiedział, że OFF ROAD to hobby, w którym kase wywala się w błoto. Jeśli ma się podchodzić do tego sportu kryterium spalania paliwa . . . to może jakiś mały samurajek byc odpowiedni do naszych oczekiwać.
Masz autobus z zaje.istym motorem, także prawie każde opony możesz do niego założyć....
Ale najpierw warto odpowiedzieć sobie na trudne pytanie:
Jak i gdzie chcę jeżdzić ?
A dobrze warto się zastanowić bo OFF ROAD naprawde Cię wciągnie, tak jak koledzy pisali.
Masz autobus z zaje.istym motorem, także prawie każde opony możesz do niego założyć....
Ale najpierw warto odpowiedzieć sobie na trudne pytanie:
Jak i gdzie chcę jeżdzić ?
A dobrze warto się zastanowić bo OFF ROAD naprawde Cię wciągnie, tak jak koledzy pisali.
miastek pisze:i martwisz się o spalanie
Gdzieś na forum o tym czytałem, że szerokość, bieżnik i średnica koła, silnie wpływa na spalanie w trasie..., a moje wątpliwości wiążą się bardziej z koniecznością dodatkowych przerubek. Na razie, więc wszelkie lifty lub remontowe ruchy są w sferze rozpoznania i rozważań, bo się na tym nie znam. Widziałem już ceny amorów itp., więc na pewno jest wydatek.
A, że pali, to wiem Na kołach większych rozumiem, że long ma lepsze kąty natarcia i zejścia w terenie...
miastek pisze:W ogóle to zaczynasz od auta na którym wielu marzy żeby skończyć
Nie ukrywam, że mam sporą radochę z nabytku
Raven_DM pisze:miastek pisze:i martwisz się o spalanie
Gdzieś na forum o tym czytałem, że szerokość, bieżnik i średnica koła, silnie wpływa na spalanie w trasie..., a moje wątpliwości wiążą się bardziej z koniecznością dodatkowych przerubek. Na razie, więc wszelkie lifty lub remontowe ruchy są w sferze rozpoznania i rozważań, bo się na tym nie znam. Widziałem już ceny amorów itp., więc na pewno jest wydatek.
A, że pali, to wiem Na kołach większych rozumiem, że long ma lepsze kąty natarcia i zejścia w terenie...miastek pisze:W ogóle to zaczynasz od auta na którym wielu marzy żeby skończyć
Nie ukrywam, że mam sporą radochę z nabytku
To jeśli masz wątpliwości co do dalszych przerubek to pojezdzij sobie troszkę tym "plaskatym" i o ile wdepniesz sam lub z kimś w jakiś dozwolony teren sam zobaczysz, ze może jednak powinien troszę wyżej stać, albo że opona jest jednak do pupci.
Są Longi i na 33 i na 35-ach a te 31 cali o których pisałeś to jak najbardziej: bulwar i soft teren.
Naprawdę pomyśl jak chcesz nim jezdzić bo auto masz bardzo dobre.
Ostatnio zmieniony sob 24 lip, 2010 przez budzik, łącznie zmieniany 1 raz.
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości